Drama Dolu Bir Yarış | 2016 Formula 1 Malezya GP'si Ardından
Merhabalar. Bugün 2016 Formula 1 şampiyonasının 16. yarışı olan Malezya GP'si gerçekleştirildi. Uzun yıllar ardından Malezya GP'si Mart-Nisan aylarında yapılan takvimin ilk yarışlarından değil Ekim ayında yapılan son yarışlardan biri oldu takvimdeki değişiklik ile. Malezya, Petronas'ın ve dolayısıyla ana sponsoru olduğu Mercedes'in evi kabul ediliyor. Dün her şey güzeldi aslında. Mercedes pilotları sıralamalarda ilk 2 sırayı almışlardı. Hatta Lewis Hamilton takım arkadaşı Nico Rosberg'e 0.4 saniye fark atarak almıştı pol pozisyonunu. Red Bull pilotları 2. çizgiyi, Ferrari pilotları 3. çizgiyi ve Force India pilotları da 4. çizgiyi kapatmıştı. Yarış sabahına geldiğimizde her şey normal görünüyordu, Malezya klasiği olan yağmur dahi yoktu. Pilotlar formasyon turuna başlarken önce Felipe Massa'nın gaz pedalı çalışmadı ve aracı hareket ettiremeyip gridde kaldı. Tüm pilotlar yanından geçip gittikten sonra aracı pit yoluna çeken mekanikerler çabucak sorunu çözdü ve Massa yarışa pit yolundan başladı. Formasyon turunu bitiren pilotlar yeniden griddeki yerlerine dizildiler ve yarışa başlamak için yeşil ışığı beklemeye koyuldular. Yeşil ışıkla startın verilmesiyle yarış başladı, Mercedes'ler iyi kalkmıştı ve yerlerini koruyacak gibiydiler ancak ilk virajda yan yana gelen Rosberg, Verstappen ve Vettel temas yaşadı. Bu temas Vettel'in sol ön süspansiyonun kırılmasıyla birlikte yarışı bırakmasına neden olurken Rosberg'in ise spin atarak son sıraya kadar düşmesine neden oldu.
Yarış 21 pilotla devam ederken 9. turda Romain Grosjean ve Haas yine sorun yaşadı ve son virajda tutmayan frenlerle birlikte çakıl havuzunu boyladı. Sezona çok iyi başlayan şampiyonanın yeni takımı Haas son yarışlarda çokça sorun yaşadı. Grosjean'ın yarış dışı kalmasıyla Sanal Güvenlik Aracı periyodu başladı, bu fırsattan istifade eden Red Bull Verstappen'i pite aldı ve önünü açmış oldu. Sanal Güvenlik Aracı periyodu bittiğinde henüz pit yapmayan Hamilton, Ricciardo ve Raikkonen ilk 3 sıradaydı, fakat 4. sıradaki Verstappen Red Bull'un akıllıca hamlesi sayesinde lider Hamilton'ın 16 saniye gerisinde yarışın gizli lideriydi. Önündeki pilotların bir bir pite girmesiyle Verstappen liderliği aldı ve bir süre lider gitti, pitte sert lastik takan Hamilton'ın beklediklerinden iyi performans sergilemesi ve Verstappen'in lastiklerinin performans düşümü yaşamasıyla birlikte Red Bull Verstappen'i bir kez daha pite aldı. Uzun süre Hamilton, Ricciardo, Verstappen sıralamasıyla devam eden yarışta son 15 tura girilirken 22 saniye farkla lider giden Hamilton'ın motoru patladı ve yarışı bırakmak zorunda kaldı. Sonrasında sıralamada pek değişiklik olmazken Ricciardo finişe ilk gelen isim oldu. Takım arkadaşı Verstappen'in de 2. olmasıyla birlikte Red Bull takımı 2013 yılından sonra ilk kez duble yapmış oldu. Podyumu tamamlayan isim iyi bir yükseliş yapan Rosberg oldu. Raikkonen'i geçişi esnasında yaşadıkları temas nedeniyle 10 saniye ceza alsa da Ferrari pilotunu geçtikten sonra yeterli farkı açarak sıralamadaki yerini korumayı başardı. Hamilton motor sorunu yaşamasaydı şampiyona liderliğini ve psikolojik üstünlüğü eline alacaktı takım arkadaşı karşısında, fakat bu sonucun ardından şampiyonada fark 15 puan daha açıldı.
Ferrari'den Kimi Raikkonen 4. sırada finişe ulaşırken, onu Williams'tan vatandaşı Valtteri Bottas takip etti. Force India pilotları Sergio Perez ve Nico Hulkenberg yarışı 6. ve 8. sıralarda bitirdiler. Yarışın yıldızlarından biri de şüphesiz aldığı cezalarla yarışa son sıradan başlayan Mclaren'in çifte dünya şampiyonu pilotu Fernando Alonso'ydu. Alonso tam anlamıyla bir kez daha aracın suyunu çıkararak yarışı 7. bitirirken, 300. yarışına çıkan takım arkadaşı Jenson Button ise yarışı 9. bitirdi. Son puan Renault pilotu Jolyon Palmer'a giderken, Palmer F1 kariyerinde ilk kez puan almış oldu. İlk 10 dışında finişe ulaşanlar Sainz, Ericsson, Massa, Kvyat, Wehrlein ve Ocon şeklinde sıralanırken Nasr, Magnussen ve yarış esnasında sol ön tekeri aracı terkeden Gutierrez yarışı bırakan diğer isimler oldular. Sezonun bitimine 5 yarış kala Nico Rosberg şampiyonada takım arkadaşının 23 puan önünde lider durumda ve büyük bir avantaja sahip şampiyonluk için. Gelecek yarış önümüzdeki hafta sonu Honda'nın evi olan Japonya'da.
0 yorum: